להתחברות

פלורליזם ורב תרבותיות

האריות- הדתה בחינוך הממלכתי | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

פעילות קודמת

לקריאה

העמקת הסוגיה

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
קרן זנו
2.04.2020 11:47

תודה על תגובתך. כיום בתי ספר דתיים לומדים את כל מקצועות הליבה  ואף במגזר החרדי מוסיפים מקצועות חול למקצועות קודש, אמנם לא באותו היקף של שעות.

user profile image
ענבל סבג
2.04.2020 11:45

מסכימה שחינוך מתחיל מהבית קודם כל, אך מה קורה כשהתכנים בבית הספר סותרים או שונים ממה שמשפחות מחנכות, וכדוגמא מה קורה כאשר ההורים מחנכים לאכול חמץ בפסח ? ובבית הספר מלמדים על איסור אכילת חמץ בפסח, כאן נוצרת התנגשות, הקונפליקט יוצר בלבול בקרב התלמידים. ומכאן אבינון יוסף טוען שמה שלא תקין זה שהמורה בוחר בשביל התלמיד את התכנים ולא מאפשר את חופש הבחירה.

user profile image
שלומית פרץ
2.04.2020 11:45

דינה ראשית תודה על תגובתך. אכן קלעת לדילמה שהטרידה אותי בפרט ואת הקבוצה כולה ואני חושבת כמוך כי יש להקים צוות חשיבה במשרד החינוך שיכיל אנשים מכל קשת הדיעות הישראלית ולבנות תוכנית שתתן בחירה ומענה לילדים שונים עם רקעים שונים.

user profile image
פלורה גולצ'ה
2.04.2020 11:40

עדי יקרה אכן עוררת לתשומת ליבי נושא שלא חשבתי עליו למרות שגם אני נפגשת יום יום עם ילדים הבאים מבתים מעורבים , רוסי/יהודי, ערבי /יהודי ואכן זו מחשבה מעניינת לתת לתלמידים בחירה במקצועות האלא לשיעורים אחרים.

user profile image
עדי רובין
2.04.2020 11:18
נכון שאנחנו מדינה יהודית, וחשוב שכל אחד ידע את המקורות שלו. אבל בחלק מבתי הספר במערכת החינוך היהודי במדינתנו לומדים גם תלמידים לא-יהודים. תלמידים אלה גם לא מקבלים שיעורים על תרבותם הלא-יהודית, לא נלמדים שורשיהם, מנהגיהם וכו', וגם נאלצים, בניגוד לרצונם, ללמוד את התרבות היהודית שלא מעניינת אותם. לדעתי יש להתאים את תוכן הלימוד לפי מגוון התלמידים היושבים בכיתה, ולא רק לפי תוכנית הלימודים. (אני מורה בבי"ס בישראל, ויושבים אצלי בכיתה תלמידים ערבים, רוסים, בדואים, אתיופים וכו'. אני משתדלת להעביר שיעור לקראת כל חג, של כל דת ועדה, לפרט מקורות ומנהגים. חג הפסח וחג הפסחא, יום כיפור וחג הסיגד, רמדאן וכו'.)
user profile image
דינה שטרנברג
2.04.2020 11:18

נושא מעניין מאוד, מוסיפה עליו כי יש היום משפחות רבות מעורבות והילדים נחשפים למגוון של עולמות ולכן חשוב לייצר הכרה וחשיפה של עולמות תוכן שונים בתוך בתי הספר

user profile image
נאור בן-שימול
2.04.2020 11:14
אני חושב שהבחירה בטיעון נגד ההדתה בבתי הספר במאמרו של אבינון יוסף היא בחירה מצויינת. בניגוד לעמדות נגד שאנו מורגלים אליהם אשר מביאים צד קיצוני על מנת להעצים את ההתנגדות של הכותב על נושא מסויים כאן המאמר בהחלט מאוזן וטוב, אינו בא לפסול לחלוטין את העברת התכנים היהודיים לילדים ואף מדבר על חשיבות תכנים אלו, עמדתו היא בעיקר על המינונים, מתי עובר הגבול ובאמת מדובר בהדתה. בחירת מאמר זה גרם לי באופן אישי להקשיב הרבה יותר מאשר למאמר אשר יביא עמדה קיצונית ויגרור סגירות לצד המקשיב. לצד כל הדברים שכתבתי אנחנו מדברים בסופו של דבר על ילדים בבית הספר היסודי אשר נמצאים בשלב של עיצוב חייהם, אני בהחלט חושב שתכנים יהודיים בבתי הספר הממלכתיים אינם רבים מידיי ובמינון הנכון, הצד השני צריך להיות החינוך בבית, על אף שהילדים נמצאים בשלב עיצוב חייהם יש להם דעה משלהם שהם צריכים לגבש וכדי שהם ייחשפו למקסימום תכנים על מנת לבחור את הדבר הנכון אז מתבצע האיזון בין התכנים בבית הספר לבין החינוך בבית שלחינוך זה משמעות רבה ביותר בעיצובו של הילד ובאפשרויות הבחירה. כל הכבוד על הצגת הנושא ובחירת החומרים הראויים!
user profile image
דינה שטרנברג
2.04.2020 11:12

לימוד תכנים דתיים בבית ספר חילוני- מסכימה מאוד עם הטענה כי על תלמידי המדינה להיחשף לתכנים הדתיים ולהכירם היטב, רוצה להוסיף שאם טענה זו אכן מתקבלת אז כדאי להחיל אותה גם על בתי הספר הדתיים- שתלמידיהם ייחשפו יותר לתכנים אוניברסליים ותרבותיים ובכך לייצר שייויון בין בתי הספר.

משתתפים