להתחברות

פלורליזם ורב תרבותיות

הפרפרים- קווי המהדרין | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

פעילות קודמת

לקריאה

העמקת הסוגיה

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
הדס מזרחי
2.04.2020 10:46

תמיכה בדעה- בהיותה של אגד חברה ציבורית זה לא הוגן שהמחיר בתחבורה ציבורית בחברה החרדית נמוך מבכלל החברה. אני מסכימה כי במצב זה קיים חשש ממשי לפגיעה בעיקרון השיוויון

user profile image
מירב פחימה
2.04.2020 10:44

בסופו של יום מדובר בחברה שעושה שימוש נרחב בתחבורה ציבורית ודווקא סיבסוד שכזה מעודדת שימוש בתחבורה ציבורית, וזה וודאי משהו שבמציאות היום נכון לקדם.

user profile image
הילה ואנון
2.04.2020 10:44
הנושא של קווי מהדרין עלה עד לבג"צ בעתירה שהוגשה כנגדם במטרה  לבטלם. הועדה בחנה את הנושא, והחליטה שלא לבטל את הקוים הללו. משמע שנקבע כי הקווים הללו אינם מצדיקים  אי שיוויון. זאת עוד, הוועדה נתנה מספר המלצות שדואגות לכך שלא יהיו הפליות או בעיות בקווים הללו וכך קבעה שכל נוסע יכול לשבת ולעלות איפה שרוצה, ושלא יהיו קווים נפרדים לגברים נשים ובעיקר אמרה שאינה מבקשת למנוע מצב בו גברים ונשים המבקשים מתוך רצונם החופשי, לשבת באוטובוס ואף לעלות עליו באופן מסוים, יעשו כן, קרי, ככל שחלקים מציבור הנוסעים מעוניינים בישיבה מופרדת, זהו עניינם שלהם ובלבד שתשמרנה במלואן הוראות החוק, ובכלל זה שלא יתגלו כל סימנים של אלימות מילולית או פיזית או כפייה כלשהי כלפי אחרים שאינם מבקשים לנהוג בדרך זו..
user profile image
בתיה ברוקנטל
31.03.2020 12:38
אביעד הכהן, '"נתגלתה חומרה חדשה" – על הסובלנות וגבולותיה, בין רשות היחיד לרשות הרבים – תגובה לרחל ווזנר', אקדמות כז (תשע"ב), עמ' 144-127. ראה קישר מצורף  ישנה מגמת החמרה בציבור החרדי בענייניי צניעות אשר התעצמה במרוצת השנים כמתואר במאמר, שבכל דור נוספים חומרות והגבלות וניראה כי הדברים יוצאים מהקשרם. מגמת ההחמרה מתוארת במאמר באופן ציורי על הגבלות ואיסורים שרקמו עור וגידים במשך השנים. וניראה כי הידור וחסידות היא דבר מבורך אך כאשר מכניסים מתח מופרז בעבודת ה' וכאשר החומרה הופכת להיות עיקר והעיקר טפל  משהו משתבש.  
user profile image
אריאלה באום
31.03.2020 12:23

משתתפים