להתחברות

פלורליזם ורב תרבותיות

הצבים- קבלת החריג | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

פעילות קודמת

לקריאה

העמקת הסוגיה

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
אורה איתן
3.04.2020 7:51

מגיבה לתמר קורן שהגיבה לתגובתי .לצערי אפילו חיילים נחשבים לפחות " גיבורים" כאשר הפגיעה שלהם היא " רק" נפשית.ראיתי סרט על חיילים שחזרו ממלחמת המפרץ.הפצועים ללא אברים התקבלו ברחמים ובכבוד ואילו חיל אחד שחזר שלם בגופו היה צריך להלחם על זכויות של נכה מלחמה כי היה לו טראומות ולא הצליח לתפקד.הבעיה היא בכל המגזרים והחברות בעיות נפשיות לא תמיד נראות כלפי חוץ ולא בשלב הראשוני של ההכרות ולכן בראיון עבודה הם יכוליםמלעבור שלבי בחינה ולאחר מכן יכטלה לבוא התפרצות.

user profile image
תמר קורן
2.04.2020 22:23

שאלה מתמר קורן מקבוצת הינשופות: האם החברה מתייחסת אחרת לפגועי נפש כתוצאה ממלחמה, ואז הם גיבורים, לעומת פגועי נפש אחרים?

user profile image
עליזה דרור
2.04.2020 17:16

תגובה להרחבת הדילמה. אני שותפה לדעה שלך. שבחברה העכשווית סביב פגועי נפש יש סטיגמות קשות. היום לצערנו אנשים רבים נכללים בקטגוריה של פגועי נפש (הלומי קרב, נפגעי פעולות טרור)  ועם זאת, רבים חיים בבידוד חברתי כמעט מוחלט ונמנעים מכל קשר עם הסביבה החיצונית. שילובם בחברה נותן  להם אלטרנטיבה, מסכימה איתך שעלינו כחברה לשלב אותם בתוך חיינו במסגרות, העבודה, החברה, הפנאי, ההשכלה ועוד.

user profile image
בת-ציון יוסף
2.04.2020 13:40

מצד אחד אני לא תומכת בעמדה זו וחושבת שיש לשלב בחברה פגועי נפש כמובן מי מבניהם שאכן יכול. חשוב לשלב בחברה שלנו את השונה כל הזמן מדברים על החשיבות של הענין צריך גם להתחיל וליישם זאת בפועל בחברה ולהראות שאכן הדברים אפשריים. אני מאמינה שכמו שבוחנים את יכולתיו של המורה כך גם יבחנו את יכולתו של פגוע הנפש.

user profile image
עליזה דרור
2.04.2020 12:39
בנות יקרות נהננו להאזין להצגה שלכן. למעשה עוררתם אצלי מחשבות על שאול המלך ועל מנהיגים באופן כללי המנהלים את העולם, ולכן המאמר שבחרתם נכון וטוב בעיי לעמדת הנגד. כאשר ציבור האזרחים יודע או מבין שישנו קושי נפשי למנהיג שלהם . האם ובמה זה מסכן את האזרחים? האם נכון לאפשר לאותו מנהיג למרות רצון ההכלה וההבנה להמשיך בתפקידו? מה מידת האחריות שלנו כאזרחים כלפי עצמנו? להתמרד? לדרוש להחליף מורה, מנהיג, דמות ציבורית? בהחלט דילמה חשובה ולדעתי כל תשובה עלולה להיות רשה ואכזרית לשני הצדדים הן לאזרחים לתלמידים והן למניהיג לעם. בהצלחה לכן  
user profile image
אורה איתן
1.04.2020 14:40

בקריאה חוזרת של המקורות מתחדדת לי הדילמה יותר ויותר הבעיה האמיתית במתמודדים עם בעיות נפשיות היא שמצבם לא שחור לבן זה לא שהם כל הזמן במצב לא טוב לא תקין ואז רק מרחמים עליהם .הבעיה שיש להם רגעים תקינים כמו תחילת מלכות שאול – ואז הכל נראה תקין ופתאום יש רגעים של רוח רעה שמשתלטת דכאון או דפרסיה השינויים האלו הם גורמים לקושי העיקי שלנו לתת למתמודדים סמכות חינוכית וייצוגית למרות שכמובן אין לפסול אותם באופן גורף

user profile image
אילת קסירר
31.03.2020 20:11

הסיכום, ומה שהוסיף לי המאמר כתבתי בשרשור המקורי בשאלות 5-7

user profile image
חיה סייף
29.03.2020 2:02
כשאני קוראת שוב את "בין השורות" שמצאתי, זה בהחלט מעורר את הדיון ומעמיד כאן דעת נגד אמיתית. אני יודעת שלכל דעה מסתייגת שהעליתי יש פתרון ותשובה מוחצת בדבר שילוב מורים בעלי צרכים מיוחדים, אך חשוב לי רגע להשתהות ולהעמיק בטיעונים הללו שהם בהחלט כבדי משקל. חינוך ילדים הוא קדוש וחייבים לעסוק בו אנשים הטובים ביותר ללא לקיחת סיכונים. בטח ובטח כשמודבר במורים בעלי צרכים מיוחדים שהם לקויות נפשיות.

לסיכום ובעקבות כתיבת תמצית המאמר, נראה לי שאין אפשרות להחליט ולקבוע חד משמעית בדבר שילובם של מורים עם לקויות למידה במערכת החינוך ובפרט בנוגע לבעיות נפשיות. כל מקרה צריך לדון לגופו. כל לקות והקשיים שלה. כשם שלא כל מורה "רגיל" שסיים את הכשרתו במכללה יצליח להיות מורה מושלם ונהדר וחלק יעזבו או "יועזבו" ע"י המערכת, כך גם המורים "המיוחדים". יש כאלה שיסתדרו עם הלקות ממנה הם סובלים. יש כאלה שהלקות תשדרג להם את ההוראה והם יהיו מורים טובים יותר. ויש גם כאלה שלא יסתדרו או אפילו יגיעו לידי פגיעה בתלמידיהם. מורים אלו אל להם להיות חלק מהמערכת.

user profile image
חיה סייף
29.03.2020 1:46
חיה סייף תגובה לשאלה 4-5: העמדה הראשונית שלי היתה שהדילמה שהעלנו היא כבדת משקל, אך לא נוכל למצוא מאמר אקדמי שיתנגד לשילוב אנשים המתמודדים עם מחלות נפשיות. כשנמצאו המאמרים המקבילים לשילוב אנשים עם צרכים מיוחדים, גם הם תמכו בעמדה הנאורה והמכילה שיש כמובן לתת הזדמנות לכולם. רק בין השורות הובעו דעות מסתייגות: -עלול לפגוע בתהליך ההוראה בכיתה -יש לשמור על איכויות המקצוע -צריך להחליט לפי סוג הליקוי ובאיזה כיוון הוראה מדובר -כשאני הולכת לרופא מנתח אני לא רוצה שהיד שלו תרעד. כשאני רוצה מורה לילדיי אני לא רוצה שהוא… -לא בטוח שהורים יקבלו מורה כזה -בעיה לשחרר מורים כאלה למערכת -המערכת לא בשלה להתמודד עם מורים בעלי לקויות למידה -צריך לחשוב על מבחן התוצאה ולגלות אחריות כלפי התלמידים -לא ניתן לדעת עד כמה הלקויות של המורה משפיעות על תהליך הלמידה -מורה אמור להיות מודל לחיקוי..  

משתתפים