להתחברות

פלורליזם ורב תרבותיות

דעה פוליטית של מורים- הדובים | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

פעילות קודמת

לקריאה

העמקת הסוגיה

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
אורלי משמוש
16.04.2020 12:24

לדעתי לא רצוי לשלול על הסף את אפשרות.   אומנם קיימת שאלה מהותית בדבר קיומו של שיח בין מורה לכיתתו בנושאים טעונים רגשית ושנויים במחלוקת בחברה הישראלית ובדבר זכותם של המורה והתלמיד להביע עמדה בכיתה, אך כדאי מראש להתוות עקרונות מנחים וראויים לקיומו של שיח לגיבוש עמדות עתידיות וכן סיעור מוחות שעשוי לתרום לדיון  חברתי/ערכי

user profile image
עופרה שוראקי
2.04.2020 11:41

כמורה במקצועי אני מעדיפה להתמקד בתחום הדעת שלי  (חינוך גופני )ולא להגרר לשדה הפוליטי  עם תלמידותי , בעיניני פוליטיקה הן יכולות לדון סביב שולחן שבת המשפחתי שלהן . כך גם הייתי מצפה שהמורים של ילדיי ינהגו .

user profile image
הילה ואנון
2.04.2020 11:16

תודה על התגובה, אגיב על כך למעלה בנימוקים הראשיים

user profile image
מירב פחימה
2.04.2020 11:02

או קי יפה, אני ארחיב את הדברים בפוסט המקורי.

user profile image
תמי גולומב
2.04.2020 10:56

כמורה לגיל צעיר (כיתות א) אני חושבת שההשפעה של דמות המורה היא גדולה מאד (פעמים רבות אני נתקלת בתופעה שבה ההורים מבקשים ממני ,המורה,להגיד לילד לעשות משהו כי להם אין השפעה "תגידי להם כי לנו הם לא מקשיבים"). התלמיד בגיל זה מסתכל על המורה כ"אלוקים" וכל מה שאומר זה קדוש בעיניו.  ואכן הדעות של המורה נתפסות אצל התלמיד כקודש ומייצבות אצלו את הדעה של המורה ולא הדיעה העצמית שלו.  וזה אכן נכון שלתלמיד צעיר אין עדיין כלים כדי לעצב את דעתו האישית.

user profile image
בתיה ברוקנטל
2.04.2020 10:56

אני מסכימה עם הבעד, אבל בתנאי. אכן חשוב שתלמידים יראו שיש ריבוי דעות, גם למורה שלהם. ודאי שהם נתקלים בכך במיוחד בתקופת בחירות אבל לא רק. אולם יש כמה תנאים: גיל התלמידים (תיכון בלבד), למורה אסור להיות שיפוטי, והמורה חייב להדגיש את ריבוי הדעות ושדעתו היא לא בהכרח הנכונה/צודקת.

user profile image
אריאלה באום
2.04.2020 10:55

אני מאמינה שלמחנך יש כן השפעה על התלמידים שלו, עדיף שלא יביע עמדה בתחום הפוליטיקה אך כן חשוב שיציג את העמדות השונות על מנת שהתלמיד יבנה את עמדתו האישית. דבר נוסף שחשוב הוא עיניין הגיל, בגילאי יסודי אין טעם לדבר על עמדה פוליטית אלא רק על פוליטיקה באפן כללי. בגילאי חט"ב ותיכון יש חשיבות לפרוס בפני התלמידים את הדעות השונות ולמידה בתחום האזרחות.

user profile image
יפה חצאל
2.04.2020 10:54

אני תוהה מה ייחשב "נושא לגיטימי"? האם יש "סרגל נושאים"? הזכרת את "שאר התנאים" החיוניים שבזכותם יתקיים דיון מוסרי שאינו בר השפעה על התלמידים, כדאי שתצייני אותם.

משתתפים