בנושא זה המשטרה חייבת לטפל ביד קשה אל מול הזרמים הבעייתיים ולאפשר ליתר האוכלוסייה התנהלות רגילה.
שי אליהו
15.04.202011:05
לדעתי, אסור למשטרה להתערב בתופעה של משמרות הצניעות אלא רק במידה ומתקיימת לצד זה עבירה פלילית. השיטור בחברה החרדית צריך להיות שווה וללא הקלות מחד או שיטור יתר מאידך.
שמואל מירו
15.04.202011:03
אני כמו ניר גם חושב שאין צורך בויתורים ובמתן זכויות שונות מכלל אזרחי המדינה בזכויות והחובות בדומה לחברה הערבית שגם היא מקבלת הנחות משמעותיות בשונה מרוב אזרחי המדינה. מה שכן זה צריך לבדוק ולבדוק כל סוגיה וסוגיה ולערב את ראשי הקהילהצלהם יש כוח משמעותי ועיקרי על הקהילה וראינו זאת מצויין בזמן ארועי הקורונה, מה קרה שהרב קנייבסקי זילזל בהודעת המששלה ומה קרה לאחר שנתן הנחייה לא להתפלל במניינים.
יעקב צינוירט
14.04.202017:10
אני מסכים כי המשטרה צריכה לשתף פעולה עם כלל המגזרים דהיינו גם בני מיעוטים , חרדים , אתיופים וכו.. כי אנו רואים שאין שיתוף פעולה הצדדים רק רבים אחד עם השני ואי אפשר להוציא את התועלת שאנו רוצים להפיק לדוגמא משבר הקורונה עם המשטרה הייתה מצליחה להכניס איש קשר ממגזר החרדי הוא היה מסייע ועושה את העבודה מול המגזר החרדי וכך שני הצדדים מרוויחים גם החרדים שהיו פחות נדבקים ופחות תחלואה וגם המשטרה והמדינה כרגע שני הצדדים מפסידים.
לדעתי האישית בשונה ממך אני חושב כי אסור לוותר לחברה החרדית גם אם הדבר עולה במתח הפגנות וכו… במהלך השנים נוצר מצב שבו החברה החרדית תופסת תאוצה וכוח אל מול הממשלה לדוגמא נושא גיוס לצהל הנושא הזה עומד על סדר היום הציבורי מהקמת המדינה ועד היום ונלווה לנושא זה הפגנות , חסימות צירים ואלימות כנגד שוטרים ואזרחים מה שאני מנסה להגיד שהמדינה צריכה לנהוג ביד חזקה כנגד החברה החרדית ולעניין ביצוע שרות לאומי הדבר לא ריאלי מכיוון שרוב החרדים בעד ללמוד תורה כל היום בישיבה לא להתגייס ובטח שלא לבצע שרות לאומי הם נגד זה ורובם לא מוכנים גם אם ייחיבו אותם. ישנם פלגים בחברה החרדית שאינם מאמינים במדינה ובשלטון ומתנגדים נחרצות להכיר במדינה
6.בידול של החברה החרדית יוצר מתח ומעצים את הפערים בינם בין לשאר האוכלוסיה ועל כן נדרש לעשות הכל על מנת שפערים אלו ימוזערו למינימום ככל הניתן ולמצוא גישור המסוכם על הצדדים לדוגמא גיוס לצהל שהוא כעין וטו בחברה הזו למול קבלת זכויות מהמדינה אז ניתן לוותר על החובה הזו ומאידך לחייבם בביצוע שירות לאומי כלשהו כגון התנדבות בזקא 7.שלהב י 3223 גאוגרפיה של התבדלות והשלמה
דוגמא לדילמה- משמרות הצניעות: חנות "גרינטק" – אשר ממוקמת בכיכר השבת בירושלים מכרה סרטי d.v.d. התקיים דיון אצל הרבנים והוחלט להוציא אזהרה לבעלי החנות מאחר והם סירבו להפסיק למכור. בשלב השני, נתלו פשקווילים כנגד איסור הרכישה בחנות, ולאחר מכן החלו הפגנות כנגד המכירה בחנות. מאחר וכל אלו לא עזרו ובעל החנות המשיך למכור, נקטו חברי המשמרת בצעד נוסף ושרפו את החנות. לציין, כי פעילי השטח הם קיצוניים מחסידות סאטמר, תולדות אהרון והסיקריקים. זהו אחד המקומות הבודדים שבהם יש חיבור בין הפלגים באגודת ישראל (תומכת במדינה, משתתפת בבחירות) לבין הקיצוניים של העדה החרדית. "משמרת הצניעות" הדילמה העיקרית באירוע זה היא האם ומתי נכון להתערב כמשטרה זוהי דוגמא בה המשטרה לבסוף העמידה לדין את המבצעים אך יש לציין כי יש מספר רב של מקרים בהם קיימת דילמה האם להשאיר את הטיפול בידי משמרות הצניעות או לטפל במישור הפלילי
4. לתפישתם של מנהיגי המגזר, על החרדים להיסגר בתוך עצמם ולא להשתתף עם מי שלא נמנה עליהם בשום דבר, לא לפן של חולין כגון מסחר, לא של קדושה (כגון עלייה לתורה וקיימת הטפה להבדלות מוחלטת ואף לניתוק, כולל בצורת הלבוש, הימנעות מתפילה ועלייה משותפת לתורה ולהימנעות מדיבור בשפה העברית.
אבישי אדרי
31.03.202022:15
3. ישנם מגוון דעות הקשורות לקיומה של מדינת ישראל אשר פועלים במגזר החרדי, בתוך המגזר החרדי קיימים מספר זרמים אשר משפיעים על כלל האוכלוסייה ואנו יכולים להבין כי בעיית השיטור במגזר נובעת מאידאולוגיה רדיקלית שמושרשת לאוכלוסייה, והיא התנגדות למדינת ישראל ולציונות.
תגובות אחרונות
בנושא זה המשטרה חייבת לטפל ביד קשה אל מול הזרמים הבעייתיים ולאפשר ליתר האוכלוסייה התנהלות רגילה.
לדעתי, אסור למשטרה להתערב בתופעה של משמרות הצניעות אלא רק במידה ומתקיימת לצד זה עבירה פלילית. השיטור בחברה החרדית צריך להיות שווה וללא הקלות מחד או שיטור יתר מאידך.
אני כמו ניר גם חושב שאין צורך בויתורים ובמתן זכויות שונות מכלל אזרחי המדינה בזכויות והחובות בדומה לחברה הערבית שגם היא מקבלת הנחות משמעותיות בשונה מרוב אזרחי המדינה. מה שכן זה צריך לבדוק ולבדוק כל סוגיה וסוגיה ולערב את ראשי הקהילהצלהם יש כוח משמעותי ועיקרי על הקהילה וראינו זאת מצויין בזמן ארועי הקורונה, מה קרה שהרב קנייבסקי זילזל בהודעת המששלה ומה קרה לאחר שנתן הנחייה לא להתפלל במניינים.
6.בידול של החברה החרדית יוצר מתח ומעצים את הפערים בינם בין לשאר האוכלוסיה ועל כן נדרש לעשות הכל על מנת שפערים אלו ימוזערו למינימום ככל הניתן ולמצוא גישור המסוכם על הצדדים לדוגמא גיוס לצהל שהוא כעין וטו בחברה הזו למול קבלת זכויות מהמדינה אז ניתן לוותר על החובה הזו ומאידך לחייבם בביצוע שירות לאומי כלשהו כגון התנדבות בזקא 7.שלהב י 3223 גאוגרפיה של התבדלות והשלמה
5. בין הפרט לקהילה: דפוסי מגורים של אוכלוסייה חרדית בירושלים.
4. לתפישתם של מנהיגי המגזר, על החרדים להיסגר בתוך עצמם ולא להשתתף עם מי שלא נמנה עליהם בשום דבר, לא לפן של חולין כגון מסחר, לא של קדושה (כגון עלייה לתורה וקיימת הטפה להבדלות מוחלטת ואף לניתוק, כולל בצורת הלבוש, הימנעות מתפילה ועלייה משותפת לתורה ולהימנעות מדיבור בשפה העברית.
3. ישנם מגוון דעות הקשורות לקיומה של מדינת ישראל אשר פועלים במגזר החרדי, בתוך המגזר החרדי קיימים מספר זרמים אשר משפיעים על כלל האוכלוסייה ואנו יכולים להבין כי בעיית השיטור במגזר נובעת מאידאולוגיה רדיקלית שמושרשת לאוכלוסייה, והיא התנגדות למדינת ישראל ולציונות.
הדרכה בחיפוש מקורות
קרית אונו
שלושת מטלות פלורליזם
ההנחיות למטלות
מדריך העלאת קישור לפוסט
פוסט חדש או פוסט קיים
מאגרי מידע ביהדות
רשימת מאגרים
מהי דילמה איכותית?
משתתפים
אלירן בן-דוד
אבישי אדרי
שי אליהו
יעקב צינוירט
יהונתן הירש
אלעד נסגי
ניר טנורגי
שמואל מירו