להתחברות

פלורליזם ורב תרבותיות

הג'ירפות- שיטור | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

הנחיות כלליות

לקריאה

העמקת הסוגיה

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
שי אליהו
15.04.2020 11:07

בנושא זה המשטרה חייבת לטפל ביד קשה אל מול הזרמים הבעייתיים ולאפשר ליתר האוכלוסייה התנהלות רגילה.

user profile image
שי אליהו
15.04.2020 11:05

לדעתי, אסור למשטרה להתערב בתופעה של משמרות הצניעות אלא רק במידה ומתקיימת לצד זה עבירה פלילית. השיטור בחברה החרדית צריך להיות שווה וללא הקלות מחד או שיטור יתר מאידך.

user profile image
שמואל מירו
15.04.2020 11:03

אני כמו ניר גם חושב שאין צורך בויתורים ובמתן זכויות שונות מכלל אזרחי המדינה בזכויות והחובות בדומה לחברה הערבית שגם היא מקבלת הנחות משמעותיות בשונה מרוב אזרחי המדינה. מה שכן זה צריך לבדוק ולבדוק כל סוגיה וסוגיה ולערב את ראשי הקהילהצלהם יש כוח משמעותי ועיקרי על הקהילה וראינו זאת מצויין בזמן ארועי הקורונה, מה קרה שהרב קנייבסקי זילזל בהודעת המששלה ומה קרה לאחר שנתן הנחייה לא להתפלל במניינים.

user profile image
יעקב צינוירט
14.04.2020 17:10
אני מסכים כי המשטרה צריכה לשתף פעולה עם כלל המגזרים דהיינו גם בני מיעוטים , חרדים , אתיופים וכו.. כי אנו רואים שאין שיתוף פעולה הצדדים רק רבים אחד עם השני ואי אפשר להוציא את התועלת שאנו רוצים להפיק לדוגמא משבר הקורונה עם המשטרה הייתה מצליחה להכניס איש קשר ממגזר החרדי הוא היה מסייע ועושה את העבודה מול המגזר החרדי וכך שני הצדדים מרוויחים גם החרדים שהיו פחות נדבקים ופחות תחלואה וגם המשטרה והמדינה כרגע שני הצדדים מפסידים.
user profile image
ניר טנורגי
14.04.2020 16:05
לדעתי האישית בשונה ממך אני חושב כי אסור לוותר לחברה החרדית גם אם הדבר עולה במתח הפגנות וכו… במהלך השנים נוצר מצב שבו החברה החרדית תופסת תאוצה וכוח אל מול הממשלה לדוגמא נושא גיוס לצהל הנושא הזה עומד על סדר היום הציבורי מהקמת המדינה ועד היום ונלווה לנושא זה הפגנות , חסימות צירים ואלימות כנגד שוטרים ואזרחים מה שאני מנסה להגיד שהמדינה צריכה לנהוג ביד חזקה כנגד החברה החרדית ולעניין ביצוע שרות לאומי הדבר לא ריאלי מכיוון שרוב החרדים בעד ללמוד תורה כל היום בישיבה לא להתגייס ובטח שלא לבצע שרות לאומי הם נגד זה ורובם לא מוכנים גם אם ייחיבו אותם. ישנם פלגים בחברה החרדית שאינם מאמינים במדינה ובשלטון ומתנגדים נחרצות  להכיר במדינה
user profile image
אלעד נסגי
2.04.2020 0:05

6.בידול של החברה החרדית יוצר מתח ומעצים את הפערים בינם בין לשאר האוכלוסיה ועל כן נדרש לעשות הכל על מנת שפערים אלו ימוזערו למינימום ככל הניתן ולמצוא גישור המסוכם על הצדדים לדוגמא גיוס לצהל שהוא כעין וטו בחברה הזו למול קבלת זכויות מהמדינה אז ניתן לוותר על החובה הזו ומאידך לחייבם בביצוע שירות לאומי כלשהו כגון התנדבות בזקא 7.שלהב י 3223 גאוגרפיה של התבדלות והשלמה

user profile image
אלירן בן-דוד
31.03.2020 22:48
דוגמא לדילמה- משמרות הצניעות: חנות "גרינטק" – אשר ממוקמת בכיכר השבת בירושלים מכרה סרטי d.v.d. התקיים דיון אצל הרבנים והוחלט להוציא אזהרה לבעלי החנות מאחר והם סירבו להפסיק למכור. בשלב השני, נתלו פשקווילים כנגד איסור הרכישה בחנות, ולאחר מכן החלו הפגנות כנגד המכירה בחנות. מאחר וכל אלו לא עזרו ובעל החנות המשיך למכור, נקטו חברי המשמרת בצעד נוסף ושרפו את החנות. לציין, כי פעילי השטח הם קיצוניים מחסידות סאטמר, תולדות אהרון והסיקריקים. זהו אחד המקומות הבודדים שבהם יש חיבור בין הפלגים באגודת ישראל (תומכת במדינה, משתתפת בבחירות) לבין הקיצוניים של העדה החרדית. "משמרת הצניעות" הדילמה העיקרית באירוע זה היא האם ומתי נכון להתערב כמשטרה זוהי דוגמא בה המשטרה לבסוף העמידה לדין את המבצעים אך יש לציין כי יש מספר רב של מקרים בהם קיימת דילמה האם להשאיר את הטיפול בידי משמרות הצניעות או לטפל במישור הפלילי
user profile image
יהונתן הירש
31.03.2020 22:38

4. לתפישתם של מנהיגי המגזר, על החרדים להיסגר בתוך עצמם ולא להשתתף עם מי שלא נמנה עליהם בשום דבר, לא לפן של  חולין כגון מסחר, לא של קדושה (כגון עלייה לתורה וקיימת הטפה להבדלות מוחלטת ואף לניתוק, כולל בצורת הלבוש, הימנעות מתפילה ועלייה משותפת לתורה ולהימנעות מדיבור בשפה העברית.

user profile image
אבישי אדרי
31.03.2020 22:15

3. ישנם מגוון דעות הקשורות לקיומה של מדינת ישראל אשר פועלים במגזר החרדי, בתוך המגזר החרדי קיימים מספר זרמים אשר משפיעים על כלל האוכלוסייה ואנו יכולים להבין כי בעיית השיטור במגזר נובעת מאידאולוגיה רדיקלית שמושרשת לאוכלוסייה, והיא התנגדות למדינת ישראל ולציונות.

משתתפים