להתחברות

פלורליזם ורב תרבותיות

החתולים- עבודת חרדים בשבת במשטרה | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
sugia.net@gmail.com

תוכן עניינים

הנחיות כלליות

לקריאה

העמקת הסוגיה

לקריאה

תגובות אחרונות

user profile image
גל אסטבן
21.03.2020 21:52
user profile image
דוד פרנקו
21.03.2020 14:01
6. הגדירו ונמקו עמדה נגדית לגבי הדילמה :  אנו מאמינים כי שילוב חרדים במשטרת ישראל הינה משימה שאינה בר קיימא מכמה סיבות. 1. נושא השבת :  זה נכוןשיש במשטרת ישראל רב אשר אמון על מתן פתרונות בסוגיות מבצעיות המתנגשות עם אורח חיים דתי, אך הרב לא תמיד מקובל על כלל האוכלוסיות החרדיות, כאשר ישנם רבנים אשר לא מתירים מבצעים מסוימים ולא מגדירים אותם כ"פיקוח נפש" , בעוד המשטרה אינה מבחינה בין מצבע כזה או אחר וכל עניין מבצעי אצלה נחשב לפיקוח נפש . בנוסף גם קשה להבין מה בדיוק הוא פיקוח נפש בפעילות השגרתית וכדומה. 2.  ענין העבודה עם גברים/ נשים : בחלק גדול מהמגזר זה מהווה תנאי לכניסה לעבודה, ז"א  שאם ישנם נשים בעבודה (גם אם לא קיימת קרבה פיזית ) , אזי גבר חרדי לא יעבוד באותו המקום, ו"ויס ורסה". 3. נושא התפילות : אופי הפעילות המבצעית, לא תמיד מאפשר לקיים את תפילות היום כסדרן ושלמותן, גם אם מדובר לעיתים קרובות בוויתור על תפילה בציבור ( עם מניין ), ומדובר בתפילת יחיד ( שגם היא לא מתאפשרת בגלל אופי הפעילות המבצעית ). 4. נושא המשפחה / קהילה : הקהילה החרדית לא תמיד תומכת בשרות במשטרה מכמה סיבות ברורות. העניין הזה גורם לחיכוך במשפחה ובקהילה, מצב שיוצר מתחים ועימותים. בנוסף, השוטר החרדי יחשוש כל יציאתו מהבית לעבודהה, וכל חזרתו מהעבודה לבית, מתגובות השכונה, אשר לעיתים הוםכת גם לאלימה ממש, עד כדי סיכון חייו של השוטר/ משפחתו, כמו כן גם בחרם. 5. נושא לבישת המדים : עניין לבישת מדים במגזר החרדי , יכול לגרום למשפחת אותו שוטר להיותצ מקוטלגת כ"טמאה" וכ "מוחרמת" בקרב המגזר, דבר אשר בוודאות כמעט גמורה ישפיע ויפגע במשפחת השוטר. ילדיו יוחרמו בעת קבלה לגן /בית ספר מסוים, כנ"ל לגבי תלמוד תורה, אשתו עלולה להיוץ נבדלת משאר נשות הקהילה, אביו ואימו של השוטר עלולים למצוא את עצמם  "מצעדי בושה" , ולבטח שהשוטר עצמו ייחשב כ"מוקצה" ויקבל יחס אחר וירוד משאר הגברים בקהילה.
user profile image
ליאור פרג'יאן
20.03.2020 15:47
4. הגדירו ונמקו עמה אחת לגבי הדילמה:

עמדה בעד שילוב החרדים במשטרת ישראל- עבדות חרדים ושומרי מצוות היא חיונית ביום שבת. ישנם אירועים של פיקוח נפש והצלת נפשות שחובה להגיב ולטפל. לשוטרים מהמגזר החרדי יש את הרבנות המשטרתית וכן פרויקט "מאמינים במשטרה" שנותנת מענה לסוגיות ודילמות בחילול שבת למען עבודת המשטרה.

במדינת ישראל יש מגוון רב  של אוכלוסיות ובכללן האוכלוסייה החרדית שלה יש הלכות, מנהגים ומאפיינים ייחודיים. בעקבות כך שילוב חרדים במשטרת ישראל הינו הכרחי, והשוטרים החרדי מכירים את הלכי הרוח, המנהגים והמטליות הנדרשים לטיפול באירוע באוכלוסיית החרדים בצורה הטובה ביותר, לדוגמת איחוד בחדר או שמירת נגיעה בין גברים לנשים וכו'.

user profile image
פיני כהן
19.03.2020 10:24

3. תארו את הדילמה בפסקה או שתיים: אנו כקציני משטרה נתקלים בשוטרים חרדים אשר עובדים במשמרות, החשיבות של העסקת שוטרים חרדים היינה חיונית והכרחית אך האם הם חייבים לעבוד בשבת? מצד אחד אפשר וצריך להתחשב בהם ככל הניתן ומצד שני מדובר בפיקוח נפש, אבל האם כלל האירועים בהם המשטרה מטפלת ביום שבת הם פיקוח נפש?

user profile image
פיני כהן
19.03.2020 10:13

2. הציעו דילמה אפשרית בתוך אותו נושא: הדילמה שבה בחרנו לעסוק היא חיוב של השוטרים החרדים לעבוד ביום שבת.

user profile image
פיני כהן
19.03.2020 10:09

1. הציעו נושא לסוגיה הרלוונטי לקורס: חרדים במשטרה.  

משתתפים